Content marketing a pozycjonowanie stron

Content marketing a pozycjonowanie stron

seo-411385_640

Pozycjonowanie strony poprzez content marketing jest efektem pożądanym, jednak nie jedynym i nie najważniejszym. Oczywiście marketing treści pozytywnie wpływa na pozycjonowanie, ale nie jest to jedna z metod SEO. Jaka jest więc różnica i jaki realny wpływ na SEO ma content marketing?

SEO a content marketing

SEO (ang. Search Engine Optimization) oznacza dostosowanie witryn www do wymogów wyszukiwarek internetowych po to, aby poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Boty indeksujące strony bardzo dokładnie ją analizują, określając użyteczność słów kluczowych. Sposobów na takie indeksowanie jest wiele i dzielą się one na dwie kategorie: white hat SEO – etyczne i powszechnie akceptowane pozycjonowanie oraz black hat SEO, czyli nieetyczne i nieakceptowane techniki. White hat SEO opiera się przede wszystkim na wymianie linków i banerów z serwisami o podobnej tematyce, unikaniu elementów JavaScript czy Flash oraz wykorzystaniu adresów tekstowych. Content marketing natomiast jest strategią polegającą na pozyskiwaniu klientów za pomocą pomocnych i atrakcyjnych treści. Ma ona na celu zainteresowanie odbiorcy. Bazuje na przekazie reklamowym ukierunkowanym na budowanie długoterminowych relacji. Do form content marketingu zalicza się poradniki, artykuły sponsorowane, ebooki, artykuły eksperckie, video, webinary i ikonografiki. Jego zadaniem jest stworzenie podstaw do budowania widoczności w Google. Użytkownicy w naturalny sposób linkują treści, co wpływa na pozycję strony w indeksie.

Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć na stronie econtentmarketing.pl

Dodaj komentarz