Naprawa zepsutej drukarki – o czym warto pamiętać?

Naprawa zepsutej drukarki – o czym warto pamiętać?

c308

Nie ma nic gorszego niż zepsuta drukarka, szczególnie wtedy, gdy trzeba coś szybko wydrukować. W dużej mierze problemy są jednak dość proste do rozwiązania, ale czasami nieodzowna jest pomoc specjalisty. O czym pamiętać przy naprawie drukarki?

W drukarkach psują się różne elementy – podajnik papieru, głowice w tonerach i tuszach do drukowania, napędy odpowiedzialne za prowadzenie wózka z tuszami. Czasami problemem jest również oprogramowanie, które nie chce współpracować z drukarką. Możliwości jest naprawdę bardzo dużo, dlatego znalezienie szybkiego rozwiązania usterki też nie zawsze jest możliwe.

Naprawa samemu – kiedy warto się na nią zdecydować?

Gdy pojawiają się problemy, wielu użytkowników drukarek atramentowych czy laserowych szuka rozwiązania samodzielnie. Dzisiaj w internecie można znaleźć pomocne porady na wielu forach i innych stronach, także stronach producentów, dlatego warto na nie zajrzeć. W ten sposób będzie można również w przybliżeniu określić przyczynę usterki, a często nawet rozwiązać ją bez potrzeby kontaktowania się z serwisem.

Czasami jednak okazuje się, że uszkodzeniu ulega jakaś część, której nie można naprawić we własnym zakresie, dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest wtedy znalezienie osoby, której specjalnością jest naprawa drukarek danej marki. Gdy urządzenie jest jeszcze na gwarancji, można też wybrać naprawę tego rodzaju, niemniej konieczne jest spełnienie kilku warunków, o których piszemy poniżej.

Kiedy można skorzystać z ochrony gwarancyjnej?

Producenci drukarek dają na swoje urządzenia gwarancję trwającą zwykle od 1 roku do 2 lat. Warto pamiętać o tym, że gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta i może być również anulowana, jeżeli klient nie będzie przestrzegał warunków gwarancyjnych. Jednym z powszechnych problemów w tym zakresie jest używanie w drukarce nieoryginalnych tuszów i tonerów – w większości przypadków producent zakwestionuje wtedy zasadność darmowej naprawy.

Drugim rozwiązaniem jest zareklamowanie produktu z tytułu niezgodności towaru z umową – w tym przypadku ochrona trwa 2 lata dla konsumentów indywidualnych oraz 1 rok przy zakupie na firmę. Zazwyczaj skorzystanie z takiej drogi jest bardziej korzystne dla klienta.

Drukarkę serwisuj u partnera marki

Jeżeli chcesz mieć pewność, że drukarką zajmą się specjaliści, którzy szybko będą mogli wykryć przyczynę usterki i ją zlikwidować, skorzystaj z usług partnerów marki. Wówczas można mieć pewność, że sprzęt trafi w dobre ręce. Niektóre firmy zapewniają kompleksową obsługę przez wszystkie dni w tygodniu, dlatego gdy tylko pojawi się problem, można skontaktować się z nimi, a serwisant dojedzie na miejsce tak szybko, jak to tylko możliwe.

Jeżeli szukasz profesjonalnej obsługi w zakresie serwisu i naprawy drukarek, wybierz firmę Fix&Print z Warszawy, która jest autoryzowanym serwisem Konica Minolta, ale także naprawia inny sprzęt, na przykład HP czy Lexmark.

Dodaj komentarz