Alfa Romeo Stelvio – SUV i znacznie więcej!

Kto spodziewał się takiego ruchu ze strony Alfy Romeo? Pierwszy SUV marki w niewątpliwy sposób wpłynął na branżę motoryzacyjną, stawiając przed konkurentami nie lada wyzwanie. Tego właśnie brakowało na europejskich drogach – samochodu pewnego, masywnego, a przy tym zaprojektowanego z ogromnym wyczuciem oraz garściami czerpiącego z najnowszych osiągnięć techniki. Nie da się ukryć, że Stevio to świetna alternatywa dla droższych i cięższych SUV-ów, których nie prowadzi się z taką lekkością, jak tę sensację prosto od Alfy Romeo.

Pełna swoboda!

Dlaczego Stelvio to taka rewelacja wśród SUV-ów dostępnych obecnie na rynku? Auto jest lepsze od konkurencji praktycznie we wszystkim. Gwarantuje znacznie więcej miejsca, lepsze wyposażenie, dopracowaną w każdym szczególe kabinę, lepsze osiągi, lżejsze prowadzenie oraz większą przyjemność z jazdy. Jak to możliwe? Stelvio to nie jest typowy SUV. To coś znacznie więcej.

SUV-a wyróżnia przede wszystkim wygląd. Widać wyraźnie, że twórcy chętnie nawiązują do charakterystycznych drapieżnych linii innych modeli, takich jak Giulia czy Giulietta. Stelvio, przy całej swojej masywności, jest po prostu elegancki. Nie inaczej dzieje się w środku. Wnętrze nie zieje nudą – jest atrakcyjne, zachęca do tego, aby rozsiąść się wygodnie i odpalić silnik. Kierowca zyskuje pełną wygodę, ale przy tym wszystkim czuje się jak w dobrze skrojonym, dopasowanym do jego oczekiwań wnętrzu. Zawdzięcza to m.in. wysokiemu sportowemu fotelowi, intuicyjnemu ułożeniu przycisków, eleganckim i wyważonym dodatkom. W takiej atmosferze aż chce się jeździć.

W Stelvio można się zakochać

Jednak w tym przypadku liczy się nie tyle sylwetka i wyposażenie, ale to, co znajduje się znacznie głębiej. Ci, którzy mieli przyjemność testowania Stelvio, chwalą auto za doskonałe wrażenia podczas jazdy. SUV pewnie trzyma się jezdni, świetnie znosi niesprzyjające warunki, daje pełną kontrolę podczas jazdy, momentalnie reaguje na czynności kierowcy, ale nie zapomina przy tym, aby przez cały czas strzec go w przypadku niekontrolowanego manewru. Wszystko to za sprawą kilku segmentów odpowiedzialnych za technikę jazdy: system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB), zintegrowany system hamulcowy (IBS), system kontroli zjazdu (HDC) czy wreszcie napęd na wszystkie koła Q4. Wszystkie razem i każde z osobna daje możliwość bezkompromisowej przyjemności z kierowania tym, nie da się ukryć, wyjątkowym SUV-em.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *