Strój pracownika jako wizytówka firmy

Strój pracownika jako wizytówka firmy

construction-652292_640

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad wizerunkiem Twojej firmy? Nad tym czym jest i jak można go kształtować?

Na wizerunek firmy składa się wiele elementów. Opisując wizerunek danego przedsiębiorstwa możemy wymienić zarówno charakter proponowanych usług czy produktów, jak również przyjętą formę kultury organizacji. Na kulturę organizacji składają się rozmaite wartości, jak na przykład określone normy społeczne czy systemy zasad, jakimi kierują się pracownicy. Kultura organizacji to jednak aspekt wyjątkowo szeroki, zawierający wiele pomniejszych (równie istotnych) elementów. Jednym z nich jest podzielanie i promowanie ważnych dla firmy znaków i symboli. Co ciekawe symbole te nierzadko mają zasadniczy wpływ na spójność wizerunku całej firmy lub marki.

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy dotyczy nie tylko marketingu i działu PR. U jego podstaw leżą także na pozór mniej istotne, choć równie ważne elementy, które bezpośrednio wpływają na odczucia klienta względem danej firmy lub marki. Jednym z tego typu elementów służących promowaniu przedsiębiorstwa jest bez wątpienia strój pracowników. Odzież korporacyjna nierzadko stanowi nie tylko wspaniałe narzędzie do budowania wizerunku firmy, ale jest także gwarancją komfortu i bezpieczeństwa pracowników. Ponieważ wciąż zdarza się, że odzież pracownicza kojarzona jest z niewygodnymi i nieatrakcyjnymi ubraniami warto rozpatrzyć propozycję profesjonalnych firm zajmujących się szyciem odpowiednich strojów dla pracowników. Podczas wyboru odpowiedniego modelu ubioru pracowniczego warto zwrócić uwagę na kilka podstawowych kwestii. Przede wszystkim istotne jest to, aby strój był spójny z identyfikacją wizualną firmy. Ważne, aby wykorzystane zostały symbole i znaki (elementy graficzne, kolory, typografia i materiały) związane z firmą. Ponadto podczas dokonywania wyboru odzieży dla naszych pracowników powinniśmy skupić się też na aspektach związanych z ich praktycznym zastosowaniem. Oznacza to, że odzież pracownicza powinna nie tylko przekazywać charakterystyczne dla marki symbole i idee, ale być także wygodnym i komfortowym ubraniem (odzież musi być nie tylko reprezentatywna, ale również praktyczna, trwała, wygodna i dająca poczucie bezpieczeństwa). Szczególnie istotne w kwestii ubioru pracowników jest jej indywidualnie dostosowanie, które uzależnione jest od specyfiki czynności wykonywanych przez pracowników.

Wybierając odzież pracowniczą pamiętajmy o tym, iż osoba, która będzie czuła się dobrze w tym co nosi z pewnością wywierać będzie dobre wrażenie. Jest to szczególnie istotne w przypadku, gdy pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientami. W doborze idealnego stroju pracowniczego z pewnością nieocenioną pomocą okażą się doświadczone i profesjonalne firmy.

Odzież korporacyjna z logo firmy istotna jest zarówno z punktu widzenia pracodawcy, jak i pracownika oraz klienta. Dlatego też warto zastanowić się nad ubraniem, które spełni kryteria wszystkich wcześniej wymienionych osób. Po dokładnej analizie potrzeb naszej firmy, pracowników i klientów zamówić możemy odzież, która stanie się naszą wizytówką. Wizytówką, która przynieść może jedynie same korzyści.

Dodaj komentarz